Vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin Valtio Expo 2021 -verkkotapahtumasta

Tälle sivulle olemme koonneet Valtio Expo -verkkotapahtuman näytteilleasettajille vastauksia yleisimpiin kysymyksiin verkkotapahtumaan liittyen.

Mikäli et löydä vastausta mieltäsi askarruttavaan kysymykseen, voit laittaa meille viestiä osoitteeseen: Valtio.Expo@valtiokonttori.fi.

  • Millainen on virtuaalinen Valtio Expo 2021?

    Vuoden 2021 Valtio Expo järjestetään virtuaalisesti eli niin kävijät kuin näytteilleasettajat osallistuvat tapahtumaan verkon välityksellä. Valtio Expo 2021 -verkkotapahtumassa tulee olemaan:

    • Virtuaalinen tapahtuma-alusta, joka kokoaa Valtio Expon ohjelman ja osallistujat yhteen. Tapahtuma-alustan ohjelmasaleissa kuullaan ja keskustellaan päivän teemasta. Näytteilleasettajiin päästään tutustumaan virtuaalisessa näyttelysalissa.
    • Laadukkaat ohjelmastreamit ja tallenteet. Tapahtuman ohjelma kuvataan Valtio Expo -studiolla ja streamataan reaaliajassa virtuaalisen tapahtuma-alustan ohjelmasaleihin. Streamaus toteutetaan ammattitaidolla ja laadukkaalla tekniikalla.
    • Kattava ohjelmakokonaisuus, joka pitää sisällään monipuolisesti kiinnostavia puheenvuoroja niin valtionhallinnon asiantuntijoilta ja yhteistyökumppaneilta kuin myös talouden, urheilun ja kulttuurin kentiltä. Ohjelmaa lähetetään samanaikaisesti yhteensä kuudessa rinnakkaisessa ohjelmasalissa. Tallenteet mahdollistavat kiinnostaviin ohjelmasisältöihin palaamisen vielä tapahtuman jälkeenkin.
    • Mahdollisuus verkostoitua, keskustella, kommentoida ja osallistua virtuaalisesti ohjelmasalien yhteisissä keskusteluissa sekä yksityisviesteillä. Verkostoitumista varten on käytössä osallistujien, näytteilleasettajien ja kaikkien tapahtumavieraiden välinen pikaviestittelypalvelu.

    Valtiokonttori järjesti näytteilleasettajille 27.1.2021 infotilaisuuden, jossa esiteltiin verkkotapahtuman toteutusta ja virtuaalista tapahtuma-alustaa. Infotilaisuuden materiaalit löytyvät alta.

  • MIten näytteilleasettajat ovat verkkotapahtumassa esillä ja paljonko osallistuminen maksaa?

    Näytteilleasettajat pääsevät Valtio Expo 2021 -verkkotapahtumassa esiin virtuaalisessa näyttelysalissa sekä tietoiskusalien ohjelmastreameissä.

    Näytteilleasettajan osallistumismaksu Valtio Expo 2021 -tapahtumaan on 1 800 euroa + alv. Tapahtumaan osallistuvat näytteilleasettajat voivat varata ohjelmaan myös 20 minuutin tietoiskun. Tietoiskun hinta on 1 300 euroa + alv.

    Peruutusehdot: Jos peruutus tehdään 5.3.2021 jälkeen, veloitetaan peruutusmaksuna 50 prosenttia osallistumismaksusta. Koko osallistumismaksu veloitetaan, jos peruutus tehdään 5.4.2021 jälkeen

  • Mikä on tietoisku?

    Valtio Expoon osallistuvilla näytteilleasettajilla on mahdollisuus varata tapahtuman ohjelmaan 20 minuutin tietoisku. Tietoiskun hinta on 1 300 euroa + alv. Tietoiskuja on tarjolla rajoitettu määrä ja ne varataan ilmoittautumisjärjestyksessä. Valtio Expoon ei voi ostaa pelkkää tietoiskuaikaa, vaan ne on varattu tapahtumassa mukana oleville näytteilleasettajille.

    Valtiokonttori vastaa ohjelmakokonaisuuden aikataulutuksesta ja järjestää tietoiskujen videoinnin. Kaikki tietoiskut kuvataan Valtio Expoa varten rakennettavalla studiolla ja streamataan reaaliajassa tapahtuma-alustalla. Tietoiskun tarkka ajankohta ja kuvauspaikka ilmoitetaan tietoiskun varanneille myöhemmin.

  • Mitä näytteilleasettajan osallistumismaksuun sisältyy?

    Näytteilleasettajat pääsevät Valtio Expo 2022 -messutapahtumassa esiin virtuaalisessa näyttelysalissa sekä tietoiskusalien ohjelmastreameissä. Näytteilleasettajan osallistumismaksu Valtio Expo 2021 -tapahtumaan on 1 800 euroa + alv. Tapahtumaan osallistuvat näytteilleasettajat voivat varata ohjelmaan myös 20 minuutin tietoiskun. Tietoiskun hinta on 1 300 euroa + alv.

    Vuoden 2021 Valtio Expon näytteilleasettajan osallistumismaksuun (1 800 EUR + alv) sisältyy:

    • Näkyvyys Valtio Expo 2021 -tapahtuman virtuaalisella tapahtuma-alustalla: organisaation nimi ja logo näyttelysalin päänäkymän listauksessa sekä oma koko sivun näyttelyosasto. Omalle näyttelyosastolle saa:
      • bannerikuvan
      • logon
      • yhteystiedot
      • 3000 merkin pituisen esittelytekstin
      • www-linkkejä tekstiin upotettuna
      • videon (videolinkitys YouTubesta, Vimeosta tai upotuskoodilla)
      • tapahtumaan osallistuvien organisaation edustajien profiilit, joita klikkaamalla tapahtuman osallistujilla on mahdollisuus avata keskustelu edustajan kanssa
    • Yrityksen/organisaation edustajien pääsy tapahtumaan (max. 10 hlö)
    • Mahdollisuus verkostoitua ja vuorovaikuttaa tapahtumaan rekisteröityneiden osallistujien kanssa ohjelmasalien yhteisissä keskusteluissa sekä yksityisviesteillä. Verkostoitumista varten on käytössä osallistujien, näytteilleasettajien ja kaikkien tapahtumavieraiden välinen pikaviestittelypalvelu. Osallistujat voivat avata keskustelun näytteilleasettajien edustajien kanssa myös suoraan organisaation osastolla klikkaamalla edustajan profiilikuvaketta.
    • Tapahtuman osallistujien sekä yrityksen/organisaation esittelysivulla vierailleiden kävijöiden tiedot niiltä osin kuin henkilöt ovat antaneet luvan tietojen luovutukseen.
    • Mahdollisuus varata tietoisku. Huom. tietoiskuaikoja on tarjolla rajattu määrä.

  • Mitä tietoja tulee olla selvillä jo ilmoittautumisen yhteydessä? Mitä tietoja voi täydentää myöhemmin?

    Ilmoittautumislomakkeella kysytään pakollisina tietoina organisaation nimi, yhteyshenkilön yhteystiedot sekä laskutustiedot. Mikäli organisaatio haluaa varata tietoiskun, kysytään ilmoittautumisen yhteydessä myös tietoiskun otsikko sekä esiintyjän nimi, titteli ja yhteystiedot. Ilmoittautumisen yhteydessä annettuja tietoja pääsee muokkaamaan ja täydentämään ilmoittautumisen jälkeen vahvistusviestistä löytyvän linkin kautta.

    Näyttelyosaston tiedot toimitetaan erikseen näytteilleasettajien itsepalveluportaalin kautta. Linkki itsepalveluportaaliin on lähetetty ilmoittautumislomakkeella nimetylle yhteyshenkilölle sähköpostitse 30.3.2021. Mikäli et löydä viestiä sähköpostistasi, tarkistathan roskapostikansiosi ja olet tarvittaessa yhteydessä Prospectumiin support@prospectum.fi uuden linkin toimittamiseksi.

  • Kauanko virtuaalinen tapahtuma kokonaisuudessaan kestää?

    Valtio Expon varsinainen tapahtuma-aika on 5.5.2021 klo 9−16, mutta kokonaisuudessaan tapahtuma-alusta on käytössä ja osallistujille avoinna vielä kaksi viikkoa tapahtuman jälkeen. Näin tapahtuman osallistujilla on mahdollisuus käydä katsomassa esitysten tallenteita sekä tutustumassa näyttelyosastoihin myös jälkikäteen.

  • Mitä tietoja virtuaaliselle näyttelyosastolle saa?

    Virtuaaliselle näyttelyosastolle saa:

    • organisaation logon
    • bannerikuvan
    • organisaation yhteystiedot
    • 3000 merkin pituisen esittelytekstin
    • kolme www-linkkiä (esim. organisaation kotisivuille, materiaaleihin, tms.)
    • videon (videolinkitys YouTubesta, Vimeosta tai upotuskoodilla)
    • tapahtumaan osallistuvien organisaation edustajien profiilit

  • Miten virtuaalisen näyttelyosaston tiedot toimitetaan?

    Valtio Expon virtuaaliselle tapahtuma-alustalle tulevat näyttelyosaston tiedot (logo, esittelyteksti, linkit, ym.) toimitetaan näytteilleasettajien itsepalveluportaalin kautta. Linkki portaaliin toimitetaan näytteilleasettajan yhteyshenkilölle maaliskuun aikana. 

    Järjestimme näytteilleasettajille 7.4.2021 infotilaisuuden, jossa annetiin opastusta ja vinkkejä portaalin käyttöön. Infotilaisuuden materiaalit ja videotallenne löytyvät alta.

  • Mistä löytyy ohjeita näyttelyosaston "käyttöön"?

    Kaikki näytteilleasettajien ohjeistukset kootaan Valtio Expon verkkosivuille. Sivuilta löytyvää ohjeistusta täydennetään kevään kuluessa.

    Näytteilleasettajien yhteyshenkilöille toimitetaan tapahtumaan liittyvää ajankohtaista infoa ja ohjeistusta myös sähköpostitse. Järjestämme näytteilleasettajille 7.4.2021 Teams-infotilaisuuden, jossa käydään läpi näyttelyosastoihin ym. liittyviä käytännön asioita.

  • Milloin virtuaalinen näyttelyosasto tulee olla valmiina?

    Näyttelyosaston tiedot on hyvä tallentaa näytteilleasettajaportaaliin hyvissä ajoin ennen tapahtuma-alustan avautumista osallistujille. Kaikkien osastojen tulee olla valmiina viimeistään maanantaina 3.5.2021.

    Osaston tietoja pystyy muokkaamaan näytteilleasettajan itsepalveluportaalissa tarvittaessa myös tapahtuman aikana ja sen jälkeen.

  • Voiko omalle osastolle luoda jonkin aktivoivan pelin tai arvonnan?

    Näytteilleasettajat voivat järjestää Valtio Expon osallistujille pelejä tai arvontoja hyvän maun rajoissa ja GDPR-asetukset asianmukaisesti huomioiden. Arvonnat, pelit tai muut aktiviteetit toteutetaan näytteilleasettajan omassa ympäristössä (esim. omilla verkkosivuilla) ja tuodaan näyttelyosastolle hyperlinkkinä. Näytteilleasettaja on vastuussa siitä, että arvonnassa, pelissä, tms. huolehditaan tietosuojasta ja noudatetaan GDPR-asetuksia.

  • Voinko varata pelkän tietoiskun?

    Valtio Expoon ei voi ostaa pelkkää tietoiskuaikaa, vaan ne on varattu ainoastaan tapahtumassa mukana oleville näytteilleasettajille. Tietoiskun pitäminen edellyttää siis myös näytteilleasettajan osallistumismaksun maksamista (hinta yht. 1 800 + 1 300 eur + alv).

  • Milloin tietoiskun tiedot tulee olla ilmoitettuna?

    Pyydämme kaikkia tietoiskun varanneita näytteilleasettajia ilmoittamaan tietoiskun otsikon ja esittäjän nimen, nimikkeen ja yhteystiedot perjantaihin 5.3.2021 mennessä, jotta tiedot ehtivät mukaan maaliskuussa julkistettavaan ohjelmaan.

    Tietoiskun tiedot voi käydä päivittämässä varausvahvistuksesta löytyvän muokkaa tietoja -linkin kautta. Päivitämme ja täydennämme tietoiskujen tietoja tarpeen mukaan myös ohjelman julkistamisen jälkeen.

, Päivitetty 19.10.2021 klo 09:17